Bahaya Minum Air Es

Bukan saja anjuran meminum ari panas selepas makan,tetapi berhubungan dengan serangan jantung…. Secara logik mungkin ada kebenarannya.orang-orang china dan jepang mengamalkan minum the panas sewaktu makan dan bukannya air es.mungkin sudah tiba masanya kita meniru kebiasaan minum air panas hangat sewaktu menikmati hidangan!!!!.

Kita tidak akan kehilangan apa-apa malah akan mendapakan feadah dari kebiasaan ini. Kepada siapa yang suka minum air es,artikel ini sesuai untuk and abaca.memang enak dna segar meminum air es selepas makan,tetapi akan berakibat fata.
Walaubagaimanapun,air es akan membekukan makanan berminyak yang kita makan. Ia akan melambatkan proses pecernaan kita.bila lemak-lemak ini terbentuk di dalam usus, ia akan menyempitakan banyak saluran dan lama kelamaan ia akan menyebakan lemak dan menuju kea rah mendapat berbagai PENYAKIT. Jalan terbaik adalah untuk meminum sup panas atau air panas/hangat selepas makan.

Reader Comments



Welcome in blog cared Health

Thank you for taking the time to visit my blog! To you that felt did not yet know about the world of the health come on here the Solution to the life of your health !

Health Cafe by Health Life You

Search This Blog

Subscribe Now: standard

Translate Language


Masukkan Code ini K1-17893D-2
untuk berbelanja di KutuKutuBuku.com